Alltrack mezi koly

Vloni v červnu jsem si po dlouhých úvahách pořídil nové kolo - Specialized Diverge Expert E5 evo. Mám na něm nalítáno cca 1000 km a zatím naprostá spokojenost.

Dlouho jsem přemýšlel, k čemu bych parametry tohoto kola přirovnal a včera mi to docvaklo. Je to takový VW Passat Alltrack mezi koly. Když jsem vybíral auto, tak jsem chtěl aby bylo co nejuniverzálnější a přitom mělo slušnou výbavu, dostatečný výkon a přitom bylo i komfortní. A tak jsem si pořídil Alltracka a zatím také zvládá všechno (největší dobrodružství zatím byla jízda Vidly - Karlova Studánka vloni v únoru). 

A stejně tak jsem přemýšlel i při výběru kola. A teď po necelém roce jsem rád, že jsem vybral takto. Zatím jsem projel vše co jsem zkusil. Na silnici jezdí mnohem líp, než 29" MTB. V terénu jsou vlastnosti velmi podobné, díky odpružení Future Shock a kvalitním ráfkům a pláštům. Díky teleskopické sedlovce si troufnu rychleji a agresivněji sjíždět většinu sjezdů. A dokonce se na něm cítím mnohem méně unavený, než na MTB při stejné porci km. 

Kolo jsem samozřejmě trochu poladil aby se komfort ježdění ještě zvedl. Pro zajímavost:

  • pedály Shimano XT PD-T8000 - jednostranné univerzální pedály, které poskytují jistotu a záběr i když jedete vycvaklí
  • magnetický držák s lahví Fidlock - umožňuje vyjmout i nasadit lahev "poslepu" a díky praktickému krytu z ní zvládnete pít jednou rukou za jízdy i když zbytek láhve je od bláta
  • magnetická podsedlová brašna Fidlock - vleze se do ní vše co na cestu potřebuju (lepení, duše, pumpička, multitool, montpáky, snack), jednoduše se sundává a ještě supluje zadní blatník.
  • přední blatník ASS Savers - i když je opravdu minimalistický, tak funguje výborně
  • Sada USB světel Arco Spanninga - svým designem dokonale splývají s kolem a přitom svítí naprosto perfektně a výdrž baterie je také naprosto dostačující 

Takže gravelu zdar a předsudkům taky. Spousta lidí totiž gravelová kola nazývá "prasopsi", že to není ani silnice ani MTB, ale zde žádné škatulkování není potřeba. 

IMG_2966

P.S:

Ještě se podělím o radu ohledně zimních treter. Ty jsem také vybíral docela dlouho. A stejně tak, jak se mi vyplatilo nešetřit u auta ani u kola, tak se mi to vyplatilo u treter. Vybral jsem Fiizik Arctica X5 a také na ně nedám dopustit. Doteď jsem každou sezonu zlikvidoval jedny nebo dvoje návleky a žádné nevydržely celou sezonu. Tyto tretry jsou vyrobeny takovým způsobem, že navenek vypadají naprosto jednolitě, ale přitom mají velmi praktické a jednoduché zapínání. Údajně jsou vodotěsné. A včera jsem se přesvědčil, že doopravdy. Projel jsem s nimi 6 brodů, kde bych si ve třech z nich do normálních bot nabral, ale včera zůstaly tretry uvnitř suché. Tepelný komfort je také naprosto dostačující, jen jsem zjistil, že paradoxně když mám tenčí ponožky, boty neprochladnou tak rychle. 

IMG_2968

×