Na toto kolo jsem se těšil už od loňského října, kdy jsem objednal první kusy. Přijít měly těsně před Vánocemi. Ale díky covidu, ucpání Suezského průplavu a kdoví čemu ještě se stalo, že dorazily až minulý týden.
Tak jsem si vzal do parády kolo v barvě Space Blue, vytunil ho o přední a zadní LED světlo, retro podsedlovou tašku na nářadí, chromovaný nosič, zámek holandského typu a vyrazil jsem na víkendové testování.
A samozřejmě jsem si musel také vybrat jinou přilbu, protože většinou jezdím s přilbou Scott ARX a ta se k městskému kolu moc nehodí. A jelikož v loňském roce u 72% smrtelných nehod cyklistů se jednalo o cyklisty bez přilby, tak bez ní jedu maximálně 200 metrů z domu do obchodu a vybral jsem si skvělou městskou skládací přilbu Closca Loop.
Nejvíc času jezdím na gravelu Specialized Diverge Evo5, tak pro mě byla vzpřímená poloho za zahnutými řídítky Vídeňského stylu docela nezvyk. Ale naštěstí jen chvíli. Po cca 2km jízdy jsem si uvědomil, že na ježdění po městě je to vlastně obrovská výhoda, že mám kolem sebe přirozený rozhled, že jízda ve vzpřímené poloze je velmi uvolněná a elegantní, a že v případě potřeby větší akcelerace se stačí jen lehce přikrčit. Gripy jsou příjemné na úchop, ale myslím, že nemusí každému sednout drážkované provedení a je zde také prostor k tuningu.
No a samozřejmě nejvíc ze všeho jsem byl zvědavej na ten 250W motor a relativně malou baterku schovanou v láhvi.
Příjemným překvapením pro mě bylo to, že motor nezabere úplně hned a nekopne vás až se leknete, jak tomu je u některých horských elektro kol, ale má pozvolný náběh, který ale není v žádném případě líný nebo slabý. 250W je na městské kolo také naprosto dostačující a po Znojmě jsem neměl problém v žádném kopečku. 5 stupňů asistence je dobře odstupňovaných, i když mezi prvními dvěmi mi přišel naprosto minimální rozdíl. ALE TEN MOTOR NENÍ VŮBEC SLYŠET. Tak tuto větu jsem slyšel za víkend od tří lidí asi ze 6, kterým jsem se tímto kolem "pochlubil". A na tak tichém elektrokole jsem opravdu ještě nejel.
A co se týče té elegantní baterky, tak sundávání je naprosto v pohodě, připojování je věc zvyku a ze začátku se člověk musí zohýbat aby konektor nasadil správně. O víkendu jsem s kolem ujel 22 km za stálého zapnutí a při různých stupních asistence. A na ukazateli stavu svítí 3 články z 5, což mi vychází na reálný dojezd něco přes 50km, což mi na městské kolo přijde také naprosto v pohodě.
Zkoušel jsem kousek i jízdu s vypnutou asistencí. motor neklade žádný odpor, na rovince ty kila navíc téměř necítíte a při stoupání musíte už včas řadit a pevněji uchopit řídítka.
Brzdy Promax brzdí naprosto dostatečně a dá se říct lépe, než jsem očekával.
8-rychlostní přehazovačka SunRace řadí bez jakéhokoliv zvukového doprovodu naprosto sametově a doufám, že v tomto továrním nastavení vydrží, co nejdéle.
A to klasické kožené sedlo Brooks si myslím, že musí sednout úplně na každý zadek a začal jsem přemýšlet, jestli nevyzkouším nějakého Brookse i na tom mém gravelu.
Na závěr ještě připomenu praktičnost zámku holandského typu, když se před Lídlem kamarád divil, že jen sundám baterku a kolo nezamykám, protože si toho zámku nevšiml. Tento zámek budu určitě doporučovat všem, kdo si budou kupovat nové městské kolo na které jde tento zámek připevnit. Máte ho stále "s sebou" a vaše kolo na výletě nebo na nákup dostatečně zabezpečí.
No a pokud si toto elektrokolo chcete vyzkoušet, tak se u nás zastavte, vmete si s sebou přilbu a my vám ho oproti jednomu dokladu a kauci 5000,- Kč na chvilku půjčíme.