Když nám na sklad na konci dubna dorazila novinka od holandského výrobce elektrokol WATT - model Brooklyn Silver, "zamiloval" jsem se do něj na první pohled. Na showroomu ho máme hned první před prodejním pultem a jak jsem se na něj každý den několikrát díval, zalíbení vzrostlo natolik, že se mi dokonce zdál sen, jak se na něm proháním po Znojmě. A protože sny se plní, tak jsem se před pár dny konečně odhodlal k tomu ho otestovat a dnes vám o tom trochu napíšu.
K vzhledu toho asi moc psát nemusím - za mě je to dokonalý design pro městské elektrokolo. Vůbec mě nenapadá nic, co bych změnil - jen nejsem zvyklý na holandský stojan, ale do města je velmi praktický. Kolo je díky hliníkovému rámu, vidlici a dalším komponentům velmi lehké a i s blatníky váží jen lehce přes 16 kg. Integrovaný displej je díky velkým číslicím velmi dobře čitelný i při slunečním svitu. Integrované přední i zadní světlo jsou dalšími praktickými a zároveň funkčními detaily, které zároveň zvyšují vaší bezpečnost v městské džungli.
To hlavní, co vás asi bude zajímat je jízda. Oproti ostatním modelům elektrokol WATT jsem měl velkou radost z použitých plášťů 700x37 se kterými se na první pohled bude dát jet i mimo silnice. Jsou hodně podobné plášťům, které mám na mém Gravelu a tak jsem jel nejdřív vyzkoušet nezpevněné cesty. A i když kolo nemá žádné odpružení, tak díky kombinaci těchto plášťů a sedla Brooks Cambium jsem se cítil jistě a relativně pohodlně i na nezpevněných cestách za městem - dá se říct, že až překvapivě. Hydraulické kotoučové brzdy Magura jsou na městské kolo tohoto typu možná až zbytečný luxus, protože brzdí naprosto nekompromisně a skvěle se dávkují. A jízda po silnici je radost sama. Na rovince jsem s kolem bez asistence neměl problém se rozjet na 30 km/h. Maximálku jsem měl při 10 kilometrové vyjížďce 39,5 Km/h a průměrnou rychlost 27 km/h, takže je vidět, že se s tímto kolem dá jezdit i ve městě velmi svižně. Zkuste si někdy změřít, jakou máte průměrnou rychlost, když projíždíte městem autem. Jízda se zapnutým motorem v kombinaci s řemenovým pohonem je velmi tichá a pohodlná. Troufnu si říct, že 250W/45NM motorem nebudete mít problém vyjet většinu městských kopců. Do horských stoupání to ale asi vyloženě nebude. Ale i ve větších kopcích jsem se svými 88kg neměl žádné větší problémy, jen jsem jel pomaleji, než jezdím na výkonnějších strojích ( horských e-kolech), ale pořád rychleji, než na klasickém kole :-) Přesně po 10 kilometrech jízdy mi z baterie ubyl 1 článek a to nebyla plně nabitá, protože jsem na prodejně docela dost zákazníkům ukazoval, jak svítí ta integrovaná světla a displej a jak tichý je motor. Takže mi z toho vychází bezproblémový dojezd 50 kilometrů při svižné jízdě a při pomalejší to bude určitě o dost víc.
Takže pokud bych měl učinit nějaký závěr, tak moje "láska" k tomuto kolu se ještě prohloubila a vážně přemýšlím o tom, že by mohlo být dalším přírůstkem v naší cyklo garáži. Umím si představit, že se mi s ním po městě bude jezdit lépe, pohodlněji a rychleji, než autem. a umím si také představit, že s ním pojedu na celodenní nebo vícedenní výlet třeba kolem Wachau, kolem Neusiedler See nebo kolem Třeboně.
Cena 49.999,- Kč za kterou jsme měli kolo do konce května mi přišla naprosto přiměřená vzhledem k designu kola, použitým komponentům, dojezdu a pocitu z jízdy. Nyní udělal výrobce akční slevu do konce června o 400 Eur níže, takže ho prodáváme za 39.888,- Kč a to už mi přijde jako naprosto neodolatelná nabídka.
Pokud vás toto úžasné elektrokolo zaujalo, neváhejte si s námi domluvit testovací jízdu. A pokud také věříte v lásku na první pohled, tak si ho v klidu objednejte a my vám ho ZDARMA kamkoliv v ČR dovezeme.